Tedavi Aşamaları

İlk Muayene - Tanışma

İlk muayene esnasında hasta ile tanışarak yaşadığı sorunların ve oluşan semptomların tam ve doğru bir şekilde belirlenmesi gerekir. Bu nedenle hasta ile konuşulur ve şikâyetleri dinlenir. Bu dinleme sonrasında hastanın genel olarak durumu belirlenerek, tedavi hakkında bilgilendirilir. Böylece ortodontik açıdan uygulanacak yöntemlere ve kullanılacak malzemelere karar verilir.

Başlangıç Kayıtları

Başlangıç kayıtları, diş ve çene bölgesinde meydana gelen sorunların doğru şekilde belirlenmesi ve gerekli müdahalenin kaliteli bir şekilde yapılabilmesi açısından oldukça büyük bir öneme sahiptir. Ortodontik işlemlerde başlangıç kayıtları oluşturularak elde edilecek modeller, ölçüler, fotoğraflar, panoramik ve sefalometrik filmler belirlenir.

Analizler, Teşhiş ve Tedavi Planlaması

Diş ve çene bölgesinde meydana gelen sorunların en doğru şekilde tedavi edilebilmesi için sorunun tam manası ile anlaşılması ve tedavinin buna göre belirlenmesi gerekmektedir. Bu nedenle başlangıç kayıtları incelenerek çeşitli analizlerden geçirilir. Böylece elde edilen veriler doğrultusunda en doğru tedavi şekline karar verilir. Eğer gerekli görülmüşse bu kayıtlara MR veya tomografi de eklenebilmektedir. Hasta ile ortaklaşa ona da bilgi verilerek geçirilen bu merhaleler esnasında, eğer gerekli görülürse diğer diş hekimliği bölümlerine de başvurulabilmektedir.

Aktif Tedavi Dönemi

Daha önce de belirtildiği gibi ortodontik müdahaleler her yaştan hastaya uygulanabilmektedir. Yapılacak tedavi genellikle bir aşamada tamamlanabilse de daha küçük yaştaki hastalarda bu süreç iki veya daha fazla da olabilmektedir. Çünkü 8-9 yaşındaki hastalarda çene yapısı tamamen değiştirilebilir. Buna bağlı olarak ilk aşamada gerekli incelemeler ve işleler yapılır, daha sonraki süreçte devam niteliğinde olan tedaviler gerçekleştirilir. Yine kademeli tedavilerde ilk önce diş çapraşıklıkları ve diğer sorunlar giderildikten sonra 18 yaşından sonra çene yapısını düzeltme işlemleri yapılabilir.

Tedavi Bitişi Ve Sonuçlar

Aktif tedavinin tamamlanmasının akabinde yapılan işlemlerin geçerliliğini koruyabilmek ve süreklilik kazandırmak amacıyla pasif tedavi sürecine geçilmektedir. Pasif süreçte genellikle tedavinin korunabilmesi için hareketli apareyler ve sabit koruyucular kullanılmaktadır. Ortodontik tedavi sürecinde hastanın sabırlı olması, bu tedavilerin uzun olmasının yanında sonucunda oldukça başarılı sonuçlar alındığının bilmesi gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki zahmetli görülen bu tedavi aşamalarından sonra hem sağlıklı dişlere ve çene yapısına sahip olunmakta hem de kişide estetik bir görüntü ve gülümseme sağlanmaktadır. Bunu için diş hekiminin, hastanın ve ortodonti uzmanının birlikte hareket etmesi gerekir. Hastanın doktorun önerilerini dinlemesi, diş sağlığına gereken önemi vermesi oldukça önemlidir ve tedavinin başarısını etkiler.